Miért fáj a térd ízületei futás után

Ami sok sportoló életét megnehezíti -Térdfájdalom

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség.

Mi lehet a fájdalom közvetlen oka és hogyan lehet megelőzni ezt a gyakori problémát?

De vajon miért fáj a térd ízületei futás után okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat!

Mik lehetnek a térdfájdalom lehetséges okai?

Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás. Ahogy növekszik a sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, ízületek szoronganak guggolás után még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak gyakorisága is. Túlterheléses ártalomnak nevezzük azokat a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki.

A térdfájdalom lehetséges kezelése

Ez annyit jelent, hogy a szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri. Ennek következtében a szövetek adott esetben ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket. A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen emelkedő edzésintenzitás, nem megfelelő sportszerek, illetve sportpálya következtében alakulnak ki.

polyarthritis ízületek kezelésére szolgáló gyógyszerek kámfor alkohol artrózis kezelésére

Futás következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek. Mi okozza a térd fájdalmát? Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető tünet.

Futás- és térdfájdalom, A térdfájdalom lehetséges kezelése

Gondoljuk el, ha valaki 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg. Minden egyes lépésnél a combizom megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti a lábszárra.

gyógyszerek tápláló ízületek ízületi ízületek kezelésére

Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kialakulására kell számítanunk.

csípőből kisugárzó fájdalom fájó ízület a kis lábujj lábánál

A térdkalács csúcsán és a bázisán a combizom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, mely miatt sokszor abba kell hagynunk a futást. Hallott már az ITB szindrómáról?

  • Ami sok sportoló életét megnehezíti -Térdfájdalom
  • Ízületi fájdalom a ciklus elején

Most fog! Hazánkban sok futó az angol szakirodalomban használt nevén - ITB szindrómának - ismeri. A combcsont külső oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térd hajlítása közben átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben.

Fájdalom esetén sokszor segít a pihentetés is

Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg. Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, majd gyulladásához vezethet.

térd ízületi gyulladás esetén antispasmodicus gyógyszerek nyaki osteochondrozishoz

A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést! A helyzeten tovább ront, hogy sokan a túlsúly miatt kezdik el a sportot, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el.

Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak.

Gyuri bácsi az ízületi bántalmakról beszél

A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart. A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, miért fáj a térd ízületei futás után nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás.

Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat? Tippek A túlterheléses ártalmak gyógyításában a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés.

  • Nem, a futás nem teszi tönkre a térded!, Futás- és térdfájdalom
  • Fájdalom a lábujjak kis ízületeiben

Fusson puhább talajon! A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos szempont lehet. Fokozatosan növeljük a távot!

Ortopédia Nincsenek megjegyzések Ha rendszeresen szeretne mozogni, akkor az egyik legkönnyebben elkezdhető mozgás a futás. Persze két jó lába mindig kéznél van, de azért a futás sem annyiból áll csak, hogy irány előre.

Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról. A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk!

A porckopásos térd gyógytornája Nyáron sokan kedvet kapnak a sportoláshoz, futni, kerékpározni, edzeni kezdenek, ám nem kevesen vannak, akiket néhány hét után feladásra késztet a térdfájás. Hogyan előzhetjük meg a térdfájást? Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos.

A táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást. Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz.

Belső térdfájdalom futás után. Így kíméljük a térdet futásnál - HáziPatika

Merevebbek vagyunk, lassabb a szövetek regenerációja terhelést követően. Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk! Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt! Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének!

1. Futótérd

Az edzések után is fontos, hogy még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat! Ilyenkor sokat segít a regeneráció gyorsításában a stretching, az izmok passzív nyújtása.

milyen kenőcs a könyökízület bursitisének kezelésére a térdízületi gyulladás járása hasznos

Vegyük komolyan testünk jelzéseit! Sportolás közben figyeljünk a testünk jelzéseire!

Fontos információk